SÁROSPATAK ÉS VIDÉKE, 1933
A BODROGKÖZI GAZDASÁGI VASÚT
"Az 1913.-14. években létesült a már 1905 óta sürgetett Bodrogközi Gazdasági Vasút Patak végállomással, amelyet 1927 októberében Ujhellyel kötöttek össze, hogy 1930 októberében összeköttetést nyerjen a balsai híd megépítésével Nyíregyházával, illetve a nyíregyházvidéki vasútakkal. A híd állami költségen, de a Bodrogközi Vasút Rt. anyagi hozzájárulásával épült s mint közúti híd 1931 júliusban nyílt meg (tehát vonat előbb ment rajta.) Így a fában és kőben szegény Szabolcs ez anyaghoz hozzá tud jutni, viszont a terményekben behozatalra szoruló Zemplén így azokkal is elláthatja magát. Tehát a cserére alkalmat adott a vasút. Jelenleg a Tröszt kezeli a részvénytársaság helyett a bruttó bevétel 5%-a fejében. A társulat ügyvez. igazgatója Szesztay László egy. tanár. A Bodrogközinek van 4 motorkocsija, 9 személykocsija, 130 teherkocsija s 2 tüzes mozdonya. De most össze van keverve a használat szempontjából a Nyíregházival a kocsianyag és a személyi szolgálat, úgyhogy pl. az igazgató Níregyházán is, Patakon is teljesít szolgálatot. De a pályafenntartás az egyes vasútak terhe. (1923 dec. végéig régi szerződés volt a Tröszt és a kisvasút közt érvényben. A bevétel ellenőrzése mindkét vasútra nézve itt történik Patakon a kirendeltségen.
Eddigi hivatalfőnökök: Freid Sándor, Szőnyi Jenő, Geiczai Cornides, Gábor Sándor.
Mostani hivatal-személyzet: Boros Adolf üv. ig., Udvardy Lajos, Rácz Miklós, Veres Gizella.
Pályafenntartási főnök: Nagy János.
A forgalom emelkedőben van, ami mutatja e vasútnak a Bodrogköz szempontjából való fontosságát.
Elnöke: gr. Mayláth József."
====================================================